Proces naprawy głowic silnikowych w naszym zakładzie
Czy zastanawialiście się kiedyś Państwo, co dzieje się z Waszą głowicą, którą oddajecie do naszego warsztatu ? Dlaczego nie jest ona naprawiona w jeden dzień ? Jeżeli tak to postaramy się pokazać jaki skąplikowany proces technologiczny musi przejść głowica aby trafiła spowrotem do państwa jako naprawiona. Pokażemy ile czynności jest wykonywanych w trakcie jej naprawy oraz jak wygląda głowica w poszczególnych etapach.
W wpierwszej kolejności musimy ustalić w jakim stopniu dostarczona do naszego zakładu głowica jest uszkodzona. W tym celu przeprowadza się kontrole korpusu począwszy od szczelności płaszcza wodnego jak i zużycia jej elementów składowych aby można było przedstawić wiarygodny kosztorys naprawy.
Kontrola i wycena naprawy głowicy
Przyjęcie głowicy do naprawy
Na tym etapie przyjmujemy głowicę od klienta ( lub wypadku przesyłki od kuriera ) i ustalamy objawy uszkodzenia oraz zakres prac do wykonania. Głowica otrzymuje swój unikalny niepowtarzalny numer pod którym zostaje skatalogowana w naszej bazie danych.
Rozbieramy głowicę na części
Demontujemy wszystkie części z głowicy i obmywamy ją z oleju, aby można było wykonać badanie na szczelność płaszcza wodnego. Na tym etapie często możemy określić które elementy głowicy wykazują nadmierne zużycie i nie nadają się do ponownego zamontowania. Na głowicę zakładamy specialną płytę z wyciętymi otworami, która ma za zadanie zamknąć wszystkie kanały wodne głowicy.
Kontrola szczelności głowicy
Przyszedł czas aby stwierdzić czy korpus głowicy jest cały czy uszkodzony. Do tak uzbrojonej głowicy wtłaczamy sprężone powietrze i umieszczamy ją w wannie z wodą. Jeżeli głowica jest cała to nii widzimy pęcherzyków powietrza, jeżeli zaś uszkodzona to z pękniętego miejsca wydowywają się one na powierzchnię pokazując ilość pękniętych miejsc.
Weryfikujemy zużycie części ruchomych
Następnie określamy faktyczne zużycie lub uszkodzenie części w głowicy. Kontroli podlega wszystkie elementy mechanizmu ruchowego. Sprawdzany jest luz w prowadnicach i przylgnia zaworów. Znając ilość uszkodzonych elementów i wynik badania szczelności określamy koszt naprawy głowicy.
Wstępna kontrola płaszczyzny głowicy
Aby ustalić pełen zakres prac, które należy wykonać w głowicy wykonujemy pomiar odkształcenia płaszczyzny głowicy. Informacja ta pozwala niejednokrotnie zobrazować nam jak mocno zdeformowana jest głowica i czy naprawa jest w ogóle możliwa.
Kontrola łożyskowania linii wałka
Jeżeli umocujemy wałek w głowicy i obraca się on luźno palcami to oznacza, że jego osiowość jest właściwa. Jeżeli zaś są problemy z jego obróceniem to należy ustalić, co jest tego przyczyną. Dokonujemy pomiaru wysokości poszczególnych podpór wałka ustalając o ile należy skorygować osiowość linii wałka.
Klient akceptuje kosztorys naprawy Drugi etap : naprawa korpusu głowicy
Uszkodzenia uniemożliwiające naprawę lub brak zgody klienta na dalszą naprawę